Magabiztosak, ambiciózusak az Y nők a munkában
Az Y-generációba tartozó nők már teljesen más szemlélettel lépnek a munkaerőpiacra mint anyáik vagy nagyanyáik tették. A március 8-ai Nemzetközi nőnap alkalmából a PwC az Y-generáció 8756 női képviselőjével készített interjút a világ 75 országában, hogy megismerje a munka világáról és saját karrierjükről alkotott véleményüket.
A megkérdezettek 53 százaléka a szakmai előmeneteli lehetőségeket tekinti a legvonzóbb munkáltatói tulajdonságnak. Fontos tényezők számukra továbbá a versenyképes jövedelem és az anyagi ösztönzők (52 százalék), valamint a rugalmas munkaidő (35 százalék).
A megkérdezettek közül a legmagabiztosabbak a brazil (76 százalék), az indiai (76 százalék) és portugál (68 százalék) nők voltak, míg a japán (11 százalék), kazahsztáni (18 százalék) és német (19 százalék) válaszadók a legkevésbé magabiztosak közé tartoztak.
Tenni is kell ellenük, nem csak beszélni az egyenlőtlenségekről
A felmérés eredményei tükrében egy dolog egészen biztos: a nemek között egyenlőség és sokszínűség rendkívül fontos az Y-generációba tartozó nők számára (86 százalék). De nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy ez a férfiak számára is fontos tényező (74 százalék), amikor arról döntenek, hogy mely társaságnál álljanak munkába. Ugyanakkor megfogalmazzák azt a kritikát is, hogy többet kellene tenni ennek megteremtéséért, mint pusztán beszélni róla.
Mindez azt mutatja, hogy az Y-generációs férfiak többsége azt szeretné, ha a párjuknak és majd lányaiknak is hozzájuk hasonló előmeneteli lehetőségeik lennének.
A keresőképesség és a kereseti modellek tekintetében az Y-generációhoz tartozó nők valódi úttörők; közülük a kétkeresős párkapcsolati modellben élők 66 százaléka a párjával megegyező vagy annál magasabb keresettel rendelkezik. Emellett az ilyen nők minél tapasztaltabbak, annál valószínűbb, hogy akár fő keresővé is válnak a kapcsolatban.
„Kutatásunk néhány fontos mítoszt is eloszlat, így például, hogy a nők inkább családalapítási céllal lépnek ki munkahelyükről. Az Y-generáció esetében a kilépés oka inkább a hiányzó előmeneteli lehetőség, mint a családdal való összeegyeztethetetlenség. A munkáltatóknak kezdettől fogva befogadó vállalati kultúrát és újszerű tehetséggondozó stratégiákat kell megvalósítaniuk, ha Y -generációs női munkavállalóikat meg akarják tartani” – hangsúlyozza Szűcs Márta, a PwC Magyarország Könyvvizsgálati osztályának cégtársa.
A tanulmány további főbb megállapításai:
• Az Y-generáció tagjai korábban nem látott hatással lesznek a szervezeti kultúrára; az ide tartozó nők és férfiak 97 százaléka számára kiemelten fontos a munka és a magánélet egyensúlya és a rugalmas munkavégzés lehetősége.
• Az Y-generációs nők azonnali, magas színvonalú, jövőbe mutató visszajelzést igényelnek, mégpedig – dacára a digitalizálódó világnak – inkább személyes megbeszélés keretében.
• Az ehhez a generációhoz tartozó nők minden korábbinál jobban igénylik a nemzetközi tapasztalatszerzés lehetőségét: 71 százalékuk kíván hazáján kívül dolgozni karrierje során. Ennek ellenére a nemzetközi kiküldetésben részt vevők csak mintegy 20 százaléka nő. A nők megtartása érdekében a munkáltatóknak sokkal rugalmasabb megoldást kell erre kidolgozniuk.
• Az Y-generáció tagjai olyan munkahelyen szeretnének dolgozni, amely értéket teremt és büszkék lehetnek a cégükre. A nőknek sokat számít a cég jó hírneve. Néhány iparágnak keményen kell dolgoznia azon, hogy reputációját növelje.
A tanulmány mellett megjelent a “Nők a munkában” index (Women in Work Index), amely 27 OECD-tagállamot rangsorol a nők gazdasági szerepvállalására vonatkozó öt fő mutató, így a férfi munkavállalókkal való béregyenlőség, a női munkavállalók abszolút, illetve a férfiakhoz viszonyított aránya, a női munkanélküliség aránya, valamint a teljes munkaidőben foglalkoztatott nők aránya alapján. Magyarország a rangsorban elfoglalt helye figyelemreméltóan javult, a bérek közötti különbségek, illetve a női munkanélküliség csökkenése, valamint a teljes munkaidőben foglalkoztatott nők arányának növekedése révén.
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
A Budapesti V. és XIII. Kerületi Ügyészség vádat emelt egy 72 éves férfival szemben, akinek az alkalmazottai egy Deák Ferenc téri aláírásgyűjtő... Teljes cikk
Az angol Jill Cornick bolti dolgozó 1956-ban, mindössze 14 évesen kezdett el dolgozni a Blandfordban található Clarks cipőboltban. Közel hét évtizeden... Teljes cikk
Ismét emelkedett Gazdag Dániel és Sallói Dániel fizetése az észak-amerikai profi labdarúgóligában (MLS). Teljes cikk
- A brit munkáltatók 57%-a idén kevesebb diplomást vesz fel 2 hete
- Visszajelzéssel a megtartásért 2 hete
- Nyilvántartott álláskeresők száma Magyarországon (2021-2024. április) 3 hete
- Új generációk, új munkavállalói attitűdök az ügyvédi szakmában 3 hete
- 5 generáció a munkahelyen: generációs kérdések az üzleti szolgáltató központokban 3 hete
- A foglalkoztatási ráta megyénként 4 hete
- A változás ereje: Közös fellépés a munkaerő-piaci visszaintegrálásért - az Egyensúlyunkért Alapítvány és a Pannonjob együttműködése 1 hónapja
- Z-generációs álommeló - most bárkiből lehet utazási influencer 1 hónapja
- OECD: a magyar munkaerőpiac a válságok ellenére is ellenállónak bizonyult 1 hónapja
- Hol a helye a gyártósoroknak a mai ipari világban? 1 hónapja
- A munkanélküliségi ráta alakulása Magyarországon (2021. március-2024. március) 1 hónapja