kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Centrál Médiacsoport néven működik tovább a magyar Sanoma

Centrál Médiacsoport néven, új vezérigazgatóval működik tovább a Sanoma Budapest – tájékoztatott a Centrál Médiacsoport Zrt.

Közleményük szerint a július 1-jével lezárult tranzakció során a Centrál Csoport a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát szerezte meg. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő pénzügyi csoport a vételárat egy összegben fizette ki a finn anyavállalatnak.

Az új tulajdonos 5-10 éves távon tervez médiapiaci befektetésével, és Centrál Médiacsoport Zrt. néven, nyereségesen kívánja tovább működtetni a vállalatot – közölték.

Szabó György vezérigazgató 22 év után közös megegyezéssel távozik a cégtől, helyét a vezető testületben Varga Zoltán veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel. A Centrál Csoport bízik a vállalat vezetésének szaktudásában, az irányító testület öt tagjából négyen továbbra is a vállalatnál maradnak – áll a közleményben.

A Centrál Csoport elsődleges célja, hogy a magyar médiapiac legnagyobb print- és online kiadóvállalatát hosszú távon, nyereségesen üzemeltesse tovább – idézi a közlemény Varga Zoltánt, a Centrál Csoport vezérigazgatóját.

A tranzakció lezárását követően a Centrál Csoport azonnal megkezdte a médiavállalkozáshoz tartozó portfolióelemek részletes átvilágítását, az egyes médiumokat, lapokat, oldalakat érintő döntéseket a pénzügyi átvilágítás és tervezés után hozzák meg.

Ennek keretében átfogó reorganizációs programot indítanak, amely elsősorban a központi költségek csökkentését és a vállalat működési hatékonyságának javítását célozza.

A Centrál Médiacsoport Zrt. számára kiemelten fontos az üzleti partnerei, hirdetői minőségi kiszolgálása, ezért a jövőben kiemelt hangsúlyt fektet majd az üzleti folyamatok hatékonyságának növelésére – olvasható a közleményben.

A Centrál Csoport 2004. óta működik a magyar pénzügyi piacon. A kezdetben faktoringgal foglalkozó vállalatcsoport tevékenysége követelés- és ingatlankezeléssel, valamint pénzügyi tanácsadással bővült.

A cégcsoport egyik alapítója és elnök-vezérigazgatója Varga Zoltán, aki intézményi és magánbefektetőkkel közösen hozta létre a kockázati tőkebefektetésekkel foglalkozó Central-Fund Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.-t, amelynek tulajdonában állt többek között a HSBC Credit Zrt. Résztulajdonnal rendelkezik a Wizz-Air-ben, és résztulajdonolja az EME Zrt.-t és az Eispro Kft.-t is.

A cégcsoport konszolidált árbevétele 2014-ben megközelíti a 70 milliárd forintot, és csaknem 2000 embert foglalkoztat.

A Centrál Médiacsoport Zrt. – korábbi nevén Sanoma Media Budapest Zrt. – Magyarország második legnagyobb médiavállalata, amely havonta csaknem 5 millió magyar fogyasztót ér el. Termékpalettáján szórakoztató, ismeretterjesztő és életstílus-magazinok, digitális és e-kereskedelmi termékek, valamint a Story4 és Story5 televíziós csatornák találhatók.

A Sanoma 2013-ban 17,3 milliárd forintos nettó árbevételt ért el.
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A kormány együttműködési megállapodást írt alá a digitalizáció fejlesztése érdekében

A kormány együttműködési megállapodást kötött a Yettel Magyarországgal és a Cetin Hungary Zrt.-vel a digitalizáció és a távközlés fejlesztése... Teljes cikk

Minden ötödik magyarországi német vállalat leépítést fontolgat idén

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) tagvállalatai javulásra számítanak üzleti helyzetük tekintetében, és nem számítanak a... Teljes cikk

Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált tavaly a SPAR

A vállalatnál az elmúlt évben több mint 1500 munkatárs részesült szakoktatásban. Teljes cikk