kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

A Starbucks is reagált a gyerekmunka-botrányra

A Nespresso után a Starbucks is vizsgálatot indított a nemrég kirobbant gyerekmunka-botrány kapcsán.

Ahogy arról mi is hírt adtunk, egy tévéműsor szerint a Starbucks és a Nespresso is azokról a guatemalai kávéföldekről szerzi be a kávét, ahol gyerekmunkások dolgoztak szörnyű körülmények között. A Nespresso az ügy kirobbanása után jelezte, hogy zéró toleranciát gyakorolnak a gyermekmunkával kapcsolatban és elfogadhatatlannak tartják azt, valamint vizsgálatot indítottak és azonnal leállították a régió összes ültetvényéről történő kávébeszerzést.

Hétfőn megérkezett a Starbucks állásfoglalása is.

"„Március 2-án az Egyesült Királyság Channel 4 csatornája műsorra tűzi a Dispatches című adást, amely a Guatemalában található kávéfarmokról és az ott gyermekek által végzett munkáról szól. A műsorban a Starbucksot is megemlítik több, egyéb érintett vállalat között. Az ilyen jellegű állításokat kiemelten fontosan kezeljük, hiszen már korábban zéró toleranciát hirdettünk az ellátási láncunkban esetlegesen felmerülő gyermekmunkával szemben" - írja a közlemény, hozzátéve, hogy a cég a tájékoztatást követően azonnal vizsgálatot indított az ügyben, melynek során kiderült, hogy a legutóbbi betakarítási időszakban nem vásároltak kávét a kérdéses gazdaságokból.

"A kérdés ugyanakkor aggasztó és az ügyben további lépéseket teszünk, mivel az érintett gazdaságok a 2019-es vizsgálaton megfeleltek a vállalat etikus beszerzési sztenderdjeinek, amelyek a kávéipar legátfogóbb előírásai. Amennyiben olyan bejelentés érkezik vállalatunkhoz, amelyben azt állítják, hogy az ellátási láncunkban bárhol megsértik az olyan, zéró toleranciával kezelt kérdéseket, mint például a gyermekmunka, azonnal leállítjuk a kérdéses farmokról történő esetleges beszerzést. A felvásárlást egészen addig szüneteltetjük, amíg biztosak nem lehetünk abban, hogy az adott gazdaság teljes mértékben megfelel a szigorú etikus beszerzési követelményeinknek "- írja a közlemény
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek