40 munkanap dugóban ülve?
Londoni pénzügyi elemzők szerint a következő évtizedekben százmilliárd dolláros gazdasági károkat fognak okozni a dugók. 2030-ra a londoni autósok 299 órát vagyis 40 munkanapot töltenek majd a közúti közlekedési torlódásokban ülve.
A CEBR számítási modellje szerint ennek a négy gazdaságnak 2030-ban összesen 293,1 milliárd dollár kára származik majd a közlekedési dugókból, csaknem 50 százalékkal több a 2013-ra becsült veszteségnél.
A négy országban a 2030-ig terjedő időszak egészében a halmozott veszteség meghaladja a 4400 milliárd dollárt a CEBR prognózisa szerint. Ebből 2800 milliárd dollárnyi az amerikai gazdaságra jut, de a becsült kárösszeg Nagy-Britanniában emelkedik a legnagyobb mértékben. A CEBR elemzőinek számításai szerint a brit gazdaságot 2030-ban 33,4 milliárd dollárnak megfelelő kár éri a közlekedési torlódások miatt; ez 63 százalékkal haladja meg a 2013-ban elszenvedett veszteséget.
A dugók okozta nemzetgazdasági kár az Egyesült Államokban várhatóan 50 százalékkal, Franciaországban és Németországban egyaránt 31 százalékkal emelkedik az előrejelzési időszak végéig.
A CEBR elemzői a torlódások várható kárait a közvetlen és a közvetett költségekből modellezték. Az előbbi csoportba tartozik például az az idő, amelyet az utazók a termelőmunka végzése helyett az országúti és a városi dugókban töltenek, az utóbbi költségkategória fő eleme pedig a torlódásokban veszteglő szállítójárművek okozta fuvarköltség-emelkedés, amely átszűrődik a háztartási kiadásokba.
A CEBR közgazdászai külön vizsgálták a négy ország torlódásoktól leginkább sújtott nagyvárosai - London, Los Angeles, Párizs és Stuttgart - gazdasági veszteségeit. Előrejelzésük szerint London gazdaságának 2030-ban 14,5 milliárd dollár kárt okoz majd közúti zsúfoltság, 71 százalékkal többet, mint tavaly. A 2030-ig terjedő időszakban a brit fővárosnak összesen 204 milliárd dollárjába kerülnek a közlekedési torlódások a cég prognózisa alapján.
Los Angelesben 2030-ra 65 százalékkal 38,4 milliárd dollárra, Párizsban 60 százalékkal 18,7 milliárd dollárra, Stuttgartban 34 százalékkal 4,2 milliárd dollárra nő a torlódások okozta éves kár. A három város addigi kumulatív gazdasági veszteségeit a CEBR londoni közgazdászai 559 milliárd, 267 milliárd, illetve 65 milliárd dollárra teszik.
A ház előrejelzése szerint 2030-ban a londoni autósok átlagosan 299 órát - 40 munkanapot - töltenek majd közlekedési dugókban állva. Tavaly ez az átlag a cég adatai szerint valamivel meghaladta a 250 órát.
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
A közalkamazotti bérek két lépcsőben emelkednek az országban. Teljes cikk
A frissdiplomások több mint fele úgy érzi, hogy nagyon nehezen talált állást. Teljes cikk
Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyságban az irodába való ingázás átlagosan napi 19,10 fontba kerül (8500 forint). Teljes cikk
- Több mint ötven vállalati partner vesz részt a BGE állásbörzéjén 2 hónapja
- Immár hivatalos: 2025-ben három szombati munkanap is lesz! 2 hónapja
- Új rektor a Budapesti Gazdasági Egyetem élén 2 hónapja
- Hosszú hétvégék és szombati munkanapok 2025-ben: megjelent a rendelettervezet 3 hónapja
- Ismerjük meg a sokoldalú közlekedési mobilalkalmazást! 4 hónapja
- Célzott programokat fog kidolgozni a kormány a munkaerő-tartalék kihasználásához 5 hónapja
- Felmérés: a régióban a magyaroknál nőtt a legnagyobb mértékben a félretett pénz összege 6 hónapja
- Minden ünnepek előtti és közötti munkanapon várják a véradókat 6 hónapja
- Ledolgozós szombatok 2024 7 hónapja
- Közel három éves mélyponton az euróövezet gazdasági teljesítménye 7 hónapja
- Pályaorientációs napot tart középiskolásoknak a BKK 8 hónapja