Marketinges csúcspont az új márka bevezetése
A diákok előszeretettel választják felsőfokú tanulmányaik során a marketing szakirányt. Tavaly a hatodik legnépszerűbb szak volt a kereskedelem és marketing szakirány - a felvi.hu elemzése szerint. Sok fiatal azonban meglepődik, mikor megtudja, mibe is vágott bele. Többségüknek ugyanis csak sejtésük van arról, mit csinál egy marketinges, miből áll egy napja, milyen feladatokat kell ellátnia.
Elemzés, kutatás, ötletelés
"Munkám jelentős része abból áll, hogy a hozzám tartozó négy prémium márka teljesítményét elemzem, piackutatásokat vizsgálok, és mindezek alapján rövidebb-hosszabb távú terveket készítek arra, hogyan növeljük márkáink teljesítményét. Más típusú feladatot jelent a márkakampányok megtervezése és koordinálása. Ide tartozik a költségvetés tervezése és nyomonkövetése; a csapatom és az ügynökségek munkájának a koordinálása; a kereskedői, a fogyasztói és a belső kommunikációs anyagok fejlesztése" - avatott be a marketingesek mindennapi feladataiba Kovács Katalin.
"A marketingesek egyik legizgalmasabb feladata egy új márka bevezetése. Ki kell találnunk, milyen csatornákon - televízió, rádió, esetleg internet - keresztül közvetíthetjük leghatékonyabban a márkaüzenetet a célcsoport felé. A siker érdekében fogyasztói kutatásokat, részletes terveket készítünk, végül a többi osztállyal és az ügynökségekkel szorosan együttműködve megvalósítjuk a projecteket" - tette hozzá.
Hogyan juthatunk el a fogyasztókhoz?
"A marketingesek alapvetően arra a kérdésre keresik a választ: milyen üzenetekkel és csatornákon lehet a legeredményesebben eljutni a fogyasztókhoz" - mondta el Antal Csaba a Coca - Cola Beverages Magyarország Kft. Kereskedelmi Marketing Igazgatója.
"A napom nagy részében ennek megfelelően én is piaci információkat elemzek, és értékelek. Emellett közreműködök az éves marketingstratégia megvalósításában, valamint olyan társosztályok képviselőivel tartom a kapcsolatot mint például az értékesítés, logisztika és pénzügy" - tájékoztatott.
Mint a fentiekből is kiderül, a marketingesek felelősség óriási. Ha nem jól döntenek, akár több millió forinttal is megkárosíthatja a céget.
Milyen a jó marketinges?
"A munka sikeres elvégzéséhez stratégiai gondolkodás szükséges, tisztában kell lennünk a makrogazdasági és fogyasztói trendekkel, a piac várható mozgásaival, és fel kell készülnünk a versenytársak lehetséges lépéseire is. Emellett nélkülözhetetlen a kreativitás is" - sorolta Kovács Katalin.
Kevés állás, sok jelentkezőA frissdiplomások elhelyezkedési esélyeivel nem túl jók - állítják egyetértésben a HR-szakemberek. "Évente több százan kerülnek ki a főiskolákról/egyetemekről. A cégeknél viszont nincs ennyi üres álláshely. Egy kisebb vállalat általában egy marketingest alkalmaz, és a multiknak sincs kapacitásuk évente felvenni 10-15 új embert" - mondta el Szöllősi Ágnes, a HR Development Személyzeti Tanácsadó Iroda ügyvezetője.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk
Ha egy olyan kollégánk vonul nyugdíjba, aki különösen kedves számunkra, természetes hogy szeretnénk őt meglepni valamivel. De mi lehet a megfelelő... Teljes cikk
- Bemutatjuk az Év Marketingesét 7 hónapja
- Útmutató a Google Ads hirdetésekhez kezdőknek 7 hónapja
- A professzionális fordítás segít a HR és a Marketing munkában 9 hónapja
- Ez a négy marketinges taktika nyugodtan alkalmazható a HR-stratégiában is 12 hónapja
- Új marketing és PR-vezető az Allianznál 13 hónapja
- Új marketing és kommunikációs igazgató az Euronicsnál 13 hónapja
- Itt a Yettel három új igazgatója 13 hónapja
- Az online marketing ügynökség kiválasztásának 5 aranyszabálya 1 éve
- Motivációs levél minta, letölthető: online marketing munkatárs vagy digital marketing specialist 1 éve
- Marketing munkatárs 2 éve
- Átadták a Magyar Marketing Szövetség Életműdíját 2 éve